Jesteś tutaj:   StartZLOTDziałalność ZLOTSzkolenie "Atrakcje Turystyczne Mazur Zachodnich - część północna"

alt15 maja 2019 r. Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna zorganizowała kolejne, bezpłatne szkolenie dla Członków ZLOT z cyklu „Atrakcje Turystyczne Mazur Zachodnich – część północna”.

Szkolenie rozpoczęliśmy w Buczyńcu. Podczas dwugodzinnego rejsu po Kanale Elbląskim (na trasie Buczyniec – Kąty – Buczyniec) ciekawostki historyczne i krajoznawcze, przedstawiał przewodnik Krzysztof Kowalczyk oraz sam kapitan statku. Było wesoło i słonecznie – pogoda dopisała.
Następnie zwiedziliśmy Izbę Historii Kanału Elbląskiego, po czym udaliśmy się do Krasina na farmę ślimaków.

Właściciel Snails Garden – pan Grzegorz Skalmowski zdradził sekrety życia i hodowli ślimaków oraz pozyskiwania cennego kawioru i śluzu z tych mięczaków. Czekała na nas także degustacja. Większość z nas, ślimaki jadła po raz pierwszy w życiu.
Kolejnym punktem szkolenia było pole golfowe w Pasłęku „Sand Valley". Właściciel Antii Pohjonen opowiedział o samej grze w golfa, a pani Katarzyna Ziober – manager oprowadziła nas po obiekcie.
Zgodnie z dalszym programem, z rekreacyjnej części Pasłęka przenieśliśmy się w bardziej historyczną część miasta. Zwiedziliśmy gotycki Kościół Św. Bartłomieja, gdzie najbardziej zachwyciły nas organy piszczałkowe wykonane przez gdańskiego mistrza Hildebrandta oraz historia z nimi związana. Spacerując pasłęckimi ulicami podziwialiśmy Zamek Krzyżacki, Bramę Młyńską i pozostałości obwarowań miejskich. Kończąc zwiedzanie miasta poddaliśmy się słodkiej rozkoszy w lodziarni u Państwa Jankowskich.
Po smacznym obiedzie w Dworku Sople, pełni wiedzy, wróciliśmy do Ostródy.
Szkolenie uznajemy za bardzo udane!

alt

Mapa Ostródy
najlepsze-centrum-it-2014
klaster turystyczny mazury zachodnie

Ta strona używa plików cookies (ciasteczek) w celach statystycznych. Dowiedz się więcej o ich używaniu i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce - zobacz.